به سایت انجمن فیزیوتراپی ایران خوش آمدید...

امروز یکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳     | ساعت ۲۰:۲۹
flag
صفحه اصلی  >  اخبار  >  ارائه روش های نوین درمان های فیزیوتراپی و درمان با سوزن خشک
فیزیوتراپیست های ایرانی در کشورهای همسایه دکترای حرفه ای می گیرند فیزیوتراپیست های ایرانی در کشورهای همسایه دکترای حرفه ای می گیرند (تعداد بازدید : 1652)

رییس انجمن فیزیوتراپی ایران:

فیزیوتراپیست های ایرانی در کشورهای همسایه دکترای حرفه ای می گیرند

تهران-ایرنا-رییس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه رشته دکترای حرفه ای فیزیوتراپی درکشورهای همسایه از جمله قطر، کویت، پاکستان ولبنان راه اندازی شده است، گفت: متاسفانه فرزندان این مرز و بوم برای اخذ دکترای حرفه ای در رشته فیزیوتراپی به این کشورها اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، محمدعلی محسنی بندپی روز چهارشنبه در نخستین گنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در سالن همایش هتل المپیک با اشاره به اعضای هیات علمی توانمند، وجود تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته و بیمارستان های مناسب درکشور افزود: باهمه این ظرفیت ها نیازی به اعزام دانشجو برای گذراندان دوره دکترای حرفه ای نداریم و باید این رشته درکشور راه اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی نکردن این رشته تحصیلی، زمینه اصلی خروج دانشجویان نخبه این رشته به خارج از کشور شده است، گفت: با راه اندازی این رشته علاوه بر جذب آنها، زمینه ارائه خدمات بهتر به بیماران مهیا می شود.
محسنی بندپی به انعقاد قرارداد با یکی از دانشگاه های کشور همسایه اشاره کرد و گفت: هر ساله تعدادی از دانشجویان فیزیوتراپی برای ادامه تحصیل به این کشوراعزام می شوند.
رئیس انجمن فیزیوتراپی تاکید کرد که اگر تا سال تحصیلی جاری موضوع راه اندازی دکتری حرفه ای محقق نشود، تفاهم نامه های متعددی با کشورهای پیشرفته منعقد خواهد شد.

** فعالیت حدود 7 هزار فیزیوتراپیست در کشور 
وی اظهار کرد که حدود 7 هزار فیزیوتراپیست در داخل کشور فعال هستند که خدمات خوبی را در قالب نظام سلامت به بیماران ارایه می کنند.
محسنی بندپی اظهار کرد این افراد در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترای تخصصی هستند که بدنه اصلی خدمت به مردم از فیزیوتراپیست های لیسانس هستند.
رییس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: دکترای تخصصی جذب دانشگاه های کشور می شوند و در زمینه تحقیق و آموزش فعالیت می کنند.
وی به حضور تعدادی از مهمانان خارجی در این کنگره اشاره کرد و گفت: این افراد از کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و استرالیا آمده اند و تبادل اطلاعات علمی، بیان آخرین دستاوردها و ارتقا مهارت فیزیوتراپ ها از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

***راه اندازی رشته تحصیلی دکتری حرفه ای حق مسلم فیزیوتراپیست ها
رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیزدر این کنگره برلزوم تسریع در عملیات راه اندازی رشته تحصیلی دکترای حرفه ای فیزیوتراپی تاکید کرد وگفت:راه اندازی این رشته تحصیلی حق مسلم فیزیوتراپیست ها است.
دکتر علی نوبخت افزود:از مسئولان وزارت بهداشت انتظار داریم که در آینده نزدیک این خواسته به حق فیزیوتراپ ها را محقق کنند.
وی ادامه داد:دبیر شورای گسترش وزارت بهداشت امروز قول مساعد در این زمینه داده است وما امیدواریم شاهد تحقق جذب دانشجو در مقطع دکتری فیزیوتراپی در آینده نزدیک باشیم.
نوبخت، توسعه فعالیت های آموزشی در حوزه پزشکی را از افتخارات نظام اعلام کرد و گفت: تا به حال رشته های تحصیلی گوناگونی در حوزه پزشکی راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه در سطوح اول درمانی، خدمات توان بخشی وارد شده است، گفت: بخش توانبخشی در موضوعات مختلف امور درمانی و حتی پژوهش و آموزش نقش بسیار ارزنده ای داشته است.

** طرح تحول نظام آموزشی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم 
دبیر شورای عالی گسترش دانشگاه های علوم پزشکی نیز در این مراسم گفت: یکی از دستاوردهای خوب وزارت بهداشت دولت یازدهم اجرای طرح تحول نظام آموزشی بوده است.
دکتر احمد خالق نژاد طبری ادامه داد: براساس این طرح، بازنگری در برنامه های آموزشی پزشکی تقریبا انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان ارشد وزارت بهداشت تحول در نظام آموزشی فیزیوتراپی را قبول دارند، گفت: اختلاف جزیی در زمینه ورود افراد به رشته تحصیلی دکترای حرفه ای وجود دارد که در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک این موضوعات برطرف شود و شاهد راه اندازی این رشته تحصیلی در چند دانشگاه توانمند دارای رشته توانبخشی خواهیم بود.
خالق نژاد با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت دارای نقاط ضعف و قوت هایی است، اظهار امیدواری کرد که در دولت آینده زمینه ارتقا سلامت جامعه در تمام زمینه های خدماتی فراهم شود و این کار تکمیل کننده خدمات اولیه خواهد بود.
نخستین گنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران از امروز ( 3 خرداد ماه ) در سالن همایش هتل المپیک آغاز به کار کرد و تا پنجم خرداد ماه به کار خود ادامه می دهد.


تاریخ: ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
منبع :


راه های ارتباط با ما
آدرس: تهران، صادقیه، خیابان سازمان آب، بعد از گلناز دهم، ساختمان عرشیا، پلاک 312، طبقه 3 ، واحد 9
icon مکاتبات فقط با صندوق پستی 191-14515 icon
تلفن : 44297617- 44297609- 44297608 
فکس : 44297588 
شماره واتس آپ پشتیبانی وبینارها و سمینارها: 09391717445
شماره واتس آپ پشتیبانی انجمن: 09102274756
ایمیل : info@iran-pta.ir , members@iran-pta.ir
 تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به “انجمن فیزیوتراپی ایران” می باشد.